Тематика курсових робіт для студентів спеціальності 014.01 Середня освіта (Українська мова і література)
на 2023-2024 н.р.
Навчальна дисципліна «Методика вивчення української літератури»
Науковий керівник – доктор філологічних наук Солецький О. М.
- Особливості сучасних програм з української літератури у закладах середньої освіти.
- Види аналізу художнього твору на уроках української літератури.
- Вивчення життєпису письменника на уроках української літератури.
- Методика вивчення літературно-критичних статей у старших класах середньої школи.
- Інтегрований урок з української літератури.
- Посібники для вивчення української літератури у школі.
- Аналіз шкільного підручника з української літератури.
- Праці І.Франка про методику викладання української літератури.
- Розвиток писемного мовлення у шкільному курсі української літератури.
- Система уроків позакласного читання.
- Методика проведення позаурочних літературних занять.
- Шкільний театр, бібліотека, студія.
- Нестандартні уроки української літератури.
- Шкільна лекція. Завдання, структура, вимоги.
- Евристична бесіда на уроках української літератури.
- Діагностування навченості з української літератури.
- Оцінювання письмових творчих робіт.
- Міжпредметні зв’язки у вивченні української літератури.
- Проблема класифікації типів уроків літератури.
- Зразки тестування знань та умінь з української літератури.
- Методологія наукових досліджень галузі.
- Виховна функція на уроках літератури. Доцільність та обґрунтування.
- Сучасні методичні журнали для вчителів-словесників.
- Проблемність на уроках літератури.
- Основні вимоги І.Франка до викладання літератури у школі.
- Шляхи творення проблемних ситуацій на уроці літератури.
- Критика стану викладання літератури у працях І.Франка.
- І.Франко про позакласне читання художніх творів у системі літературної освіти учнів.
- Зміст і структура шкільного курсу літератури.
- Методи навчання на уроках літератури.
- Програми викладання літератури у закладах середньої освіти.
- Особливості вивчення ліричних творів на уроках літератури.
- Пропедевтичний та систематичний ступінь вивчення літератури у різних вікових групах (5-8-й кл. та 9-11кл.).
- Завдання і структура методики викладання літератури.
- Особливості вивчення драматичних творів на уроках літератури.
- Вивчення композиції художнього твору на уроках літератури.
- Особливості вивчення творів різних літературних родів.
- Типологія уроків літератури за характером основних дидактичних завдань.
- Особливості вивчення епічних творів на уроках літератури.
- Принципи аналізу художнього твору.
- Історія створення підручника з української літератури.
- Сучасні підручники з української літератури (5-6 кл.)
- Сучасні підручники з української літератури (7-8 кл.)
- Сучасні підручники з української літератури (9-10 кл.)
- Сучасні підручники з української літератури для 11 класу.
- Огляд історії розвитку української методики викладання літератури (до 19 ст.)
- Огляд історії розвитку української методики викладання літератури (19 ст.)
- Огляд історії розвитку української методики викладання літератури (1-ша пол. 20 ст.)
- Огляд історії розвитку української методики викладання літератури (2-га пол. 20 ст.)
- Огляд історії розвитку української методики викладання літератури. Сучасний стан.
Навчальна дисципліна “Методика вивчення української мови” для студентів ІІІ курсу
- Реалізація патріотично-виховної мети на уроках української мови у 8 класі.
- Методика підготовки учнів до написання творів у художньому стилі.
- Методика підготовки учнів до написання творів у публіцистичному стилі.
- Начально-методичні аспекти вивчення епістолярного стилю на уроках української мови.
- Начально-методичні аспекти вивчення наукового стилю на уроках української мови.
- Навчально-методичні основи вивчення основних розділів мовознавства у 5-9 класах.
- Виховання на уроках української мови почуття взаємоповаги та взаємовиручки в учнів-старшокласників.
- Методика вивчення основ пунктуації у 8 класі.
- Система роботи над науково-навчальним текстом.
- Навчально-методичні основи вивчення однорідних членів речення у 8 класі.
- Навчально-методичні основи вивчення різних типів речень за комунікативним спрямуванням та інтонацією.
- Методика формування лексичної компетентності учнів старшої школи.
- Формування риторичної компетентності учнів старшої школи.
- Формування мовної компетентності учнів у навчанні синтаксису.
- Навчально-методичні основи вивчення другорядних членів речення у 8 класі.
- Навчально-методичні основи вивчення додатка на уроках української мови в середніх та старших класах.
- Навчально-методичні основи вивчення означення на уроках української мови в середніх та старших класах.
- Навчально-методичні основи вивчення обставини на уроках української мови в середніх та старших класах.
- Реалізація функціонально-стилістичного аспекту у вивченні фразеології в школі.
- Система роботи над інтонаційним аспектом мовлення учнів.
- Навчально-методичні основи вивчення словосполучення у 8 класі.
- Система роботи над діалогічним мовленням учнів середнього шкільного віку.
- Навчально-методичні основи вивчення офіційно-ділового стилю на уроках розвитку зв’язного мовлення у старших класах.
- Формування духовно багатої особистості учня-старшокласника в навчанні української мови у школі.
- Розвиток творчої уяви учнів на уроках української мови у 6 класі.
- Тренувальні вправи на розвиток пам’яті в учнів старших класів на уроках української мови: навчально-методичний аспект.
- Навчально-методичні основи вивчення фонетики у 5 класі.
- Навчально-методичні основи вивчення орфоепії та орфографії у 5 класі.
- Навчально-методичні основи вивчення лексикології у 5 класі.
- Навчально-методичні основи вивчення лексикології та фразеології у 6 класі.
- Навчально-методичні основи вивчення іменника у 6 класі.
- Навчально-методичні основи вивчення прикметника у 6 класі.
- Навчально-методичні основи вивчення числівника у 6 класі.
- Навчально-методичні основи вивчення займенника у 6 класі.
- Навчально-методичні основи вивчення дієслова у 7 класі.
- Навчально-методичні основи вивчення прислівника у 7 класі.
- Навчально-методичні основи вивчення службових частин мови у 7 класі.
- Навчально-методичні основи проведення уроків розвитку зв’язного мовлення у 5 класі.
- Навчально-методичні основи проведення уроків розвитку зв’язного мовлення у 6 класі.
- Навчально-методичні основи проведення уроків розвитку зв’язного мовлення у 7 класі.
Навчальна дисципліна “Історія української літератури”
Науковий керівник – кандидат філологічних наук, доцент Васильчук М. М.
- Художня прози Ольги Дучимінської
- Гуцульщина в мемуаристиці Василя Потяка
- Гуцульська фольклорно-міфологічна проза Ростислава Романа Єндика
- Художні особливості прозової спадщини Параски Плитки-Горицвіт
- Анна Франко-Ключкота її мемуарна проза
- Український літературний процес ХХ століття крізь призму мемуаристики Дмитра Павличка
- Степан Пушик як дослідник «Слова о полку Ігоревім»
- Карпати як невід’ємна складова поезії Василя Герасим’юка
- Сучасні літературні журнали та альманахи Івано-Франківщини
- Історико-літературна складова творчої спадщини Василя Сімовича
- Сучасний літературно-видавничий процес у Косові
- Літературне і видавниче середовище Снятина
- Літературна студія «Бистрінь» (Надвірна): імена і здобутки
- Регіональні особливості художньої прози Романа Іваничука (за романом «Шрами на скалі»)
- Художня творчість Василя Шкургана
- Проблематика новелістики Галини Христан
- Сучасна поезія на Івано-Франківщині
- Сучасна художня проза на Прикарпатті
- Особливості поетичного світобачення Івана Малковича
- Літературний процес 1990-х рр. у висвітленні Євгена Барана
- Художня проза Ольги Слоньовської
- Фольклорно-етнографічна складова художньої прози Петра Шекерика-Доникова
- Художня література і критика на сторінках альманаху «Ямгорів» (Городенка)
- Гуцульщина у художній прозі Гната Хоткевича (повість «Довбуш»)
- Борис Антоненко-Давидович: «Сибірські новели»
- Проблематика повісті Юрія Шкрумеляка «Огні з полонин»
- Святослав Гординський як літературознавець
- Автобіографічна проза Богдана Лепкого
- Відображення сучасного літературногопроцесу на сторінках журналу «Перевал»
- Філософська складова малої прози Мирослава Дочинця
Навчальна дисципліна “Сучасна українська мова”
(2 курс)
- Особливості дієслівної парадигми у говірці села… …району.
- Діалектна лексика з предметно-атрибутивною семантикою у говірці села… …району.
- Діалектна лексика з семантикою ознаки дії у говірці села… …району.
- Діалектна лексика іншомовного походження у говірці села… …району: лексико-семантичний аспект.
- Діалектна лексика на позначення назв рослин у говірці села… …району: мовноструктурний аналіз.
- Мовно-функціональна характеристика системи консонантизму в говірці села… …району.
- Синтаксичні діалектні ознаки в говірці села… …району: функціонально-граматичний аспект.
- Займенникова словозміна в говірці села… …району.
- Прикметникова словозміна в говірці села… …району.
- Діалектна лексика на позначення внутрішніх та зовнішніх ознак людини: словотвірний аспект.
- Іменникова словозміна в говірці села… …району.
- Діалектна лексика з квантитативним значенням у говірці села… …району: лексико-граматичний аспект.
- Діалектна лексика на позначення назв тварин у говірці села… …району: мовноструктурний аналіз.
- Фонетичні діалектні ознаки вживання службових частин мови та вигуків у говірці села… …району.
- Діалектні особливості вживання прислівників у говірці села… …району.