У березні в Коломийському навчально-науковому інституті відбулася зустріч студентів спеціальності «Середня освіта. Українська мова і література» зі стейкхолдерами. Варто зазначити, що слово «стейкхолдер» походить з англійської мови та означає зацікавлені сторони. Стейкхолдери – фізичні і юридичні особи, які мають легітимний інтерес у діяльності організації, тобто певною мірою залежать від неї або можуть впливати на її діяльність. Зацікавленими сторонами в нашому випадку виступають директори шкіл та вчителі Коломиї і Коломийщини, працівники Управління освіти Коломийської міської ради. Впродовж лютого-березня студенти ІІІ та ІV курсів спеціальності «Середня освіта. Українська мова і література» проходили виробничу педагогічну практику в середніх та старших класах закладів середньої освіти міста Коломиї, а також за майбутнім місцем працевлаштування в школах Косівського та Городенківського районів. Завідувач кафедри філології, доктор філологічних наук Олександр Маркіянович Солецький розповів присутнім про тісну співпрацю зі школами міста Коломиї. Вчитель української мови і літератури Коломийського ліцею № 2 Ірина Вікторівна Богайчук висловила подяку викладачам кафедри філології за підготовку майбутніх філологів, зокрема зазначила про успішність студентів ІІІ курсу Михайла Непийводи та ІV курсу Надії Тинкалюк, які зарекомендували себе креативними та здібними філологами. Доцент кафедри філології, фаховий методист з практики Михайло Петрович Ковальчук також висловив подяку за тісну співпрацю вчителям-філологам ліцеїв та шкіл міста Коломиї. Виробнича педагогічна практика студентів – майбутніх вчителів-словесників – важливий компонент їхньої професійної підготовки. Різні її види дають можливість студентам ознайомитися з системою освітнього процесу в школі, з досвідом планування, проведення вчителями уроків, позакласної роботи з предметів, організаційної і виховної роботи класних керівників з учнями та їхніми батьками.
Важливою складовою професійної підготовки майбутніх учителів-словесників є виробнича педагогічна практика, передбачена навчальним планом інституту. Зміст і характер діяльності студентів під час виробничої практики визначається різноманітністю і самостійністю, вона максимально наближена до професійної діяльності вчителя і класного керівника. Важливим аспектом такого виду діяльності студентів є те, що вони мають можливість інтегрувати знання з різних базових дисциплін (психології, педагогіки, мовознавчих та літературознавчих дисциплін, методики навчання української мови та української літератури) в єдину систему професійних знань, умінь і навичок, а також виробляють навички педагогічної праці, вдосконалюють сформовані елементарні методичні уміння, вчаться спостерігати й аналізувати уроки української мови та української літератури, творчо використовувати досвід кращих учителів школи. У процесі виробничої практики майбутні вчителі оволодівають умінням проводити уроки української мови та української літератури різних типів, використовуючи ефективні методи та прийоми навчання як систему цілеспрямованих дій для організації пізнавальної і практичної діяльності учнів. Студентка Вікторія Перегінець, котра проходила практику в Коломийському ліцеї імені Михайла Грушевського, поділилася враженнями: «Мета педагогічної практики студентів передбачає розвиток уміння здійснювати діяльність з навчання української мови і української літератури в закладах середньої освіти на базі сформованої у студентів мовленнєвої компетенції та знань з основ теорії методики, педагогіки і психології; оволодіння сучасними формами, методами, прийомами, засобами, технологіями навчально-виховної роботи; поглиблення та закріплення теоретичних знань, здобутих в інституті; уміння поєднувати теоретичні знання з методики навчання української мови і української літератури з практичною діяльністю навчання учнів». Вікторія Трофанюк, практикантка Виноградської ЗОШ І-ІІІ ст. Городенківського району, зазначила: «Ми пізнаємо закономірності професійної діяльності та оволодіваємо способами її організації; вирішуємо конкретні методичні завдання відповідно до умов педагогічного процесу; розвиваємо креативні уміння, творчі ініціативи, сприяємо реалізації особистісного навчання учнів; впроваджуємо комунікативно-функціональний підхід у процесі проведення уроків із використанням сучасних технологій і методик активізації пізнавальної діяльності учнів; систематично поновлюємо свої знання і творчо застосовуємо їх на практиці; розвиваємо науково-дослідні вміння». Про специфіку роботи Управління освіти Коломийської міської ради та Малої академії наук у Коломиї розповіла провідний методист Наталія Ігорівна Трефяк. Директорка Центру досліджень «Покутської трійці» Наталія Дмитрівна Мочернюк зазначила: «Фаховий філолог – це людина, яка вправно володіє словом в усному та писемному спілкуванні, вміє тонко, доречно й коректно використовувати всі його можливості. А таких людей потребують не тільки в освітній чи науковій галузях. Вони цілком успішні як журналісти, літературні редактори, перекладачі, видавці, контент-менеджери, копірайтери, літературні співробітники, прес-секретарі, працівники інформаційних, бібліотечних та інших установ, навіть як громадські діячі, політики, менеджери». Бережімо українське слово, навчаймося та навчаймо!